fbpx

Cum s-a schimbat mentalitatea clientului de salon in 2020? Avem solutii.

Ce s-a intamplat in 2020 nu poate fi decat o lectie pentru fiecare dintre noi. Indiferent ca vorbim de brand, tehnician sau clientul final, toti am invatat ca viata se poate schimba la 180 de grade si ca singurii care supravietuiesc sunt cei care stiu sa se adapteze situatiei. Iar noi azi putem sa va spunem ca nimic nu va mai fi la fel, si totusi solutii exista.

Intr-adevar s-a schimbat mentalitatea clientului de salon cu care eram cu totii obisnuiti si va mai dura ceva timp pana vom avea o conturare clara a noii tipologii, insa, putem sa schitam cateva idei care sa ne ajute sa ne ducem drumul mai departe, si voi meseria.

Cum arata clientul care intra in salon si consuma servicii de infrumusetare? Iata mai jos un portret.

  1. Clientul nu mai este constant. Daca inainte venea regulat, acum poti avea surprize. Factorii externi il determina sa ia decizii impulsive. Ba sa vina sa isi faca manichiura doar pentru ca simte nevoia, ba sa vrea sa economiseasca si luna aceasta sa sara peste programare. Ba se imbolnaveste cineva apropiat si se sperie si nu-i mai pasa de nimic altceva.
  2. Clientul este mai atent la igiena. Poate singurul lucru bun care s-a intamplat in pandemie. Faptul ca suntem toti mai atenti la igiena. Voi tehnicienii nu mai aveti parte de maini murdare si nespalate, iar clientii au parte de saloane mai igienizate si un serviciu poate mai calitativ.
  3. Clientul este mai atent la serviciu primit. Daca inainte putea sa treaca cu vedere, acum clientul este mai pretentios. Doreste ca ceea ce plateste sa si primeasca, ba chiar si un pic mai mult, pentru ca simte altfel valoarea banului pe care il ofera.
  4. Au ramas clientii care au merita. Poate ca ati pierdut 30-40% dintre clienti, dar ati ramas exact cu cei care aprecieaza munca voastra, pe acestia trebuie sa i fidelizati. Cum? Prin servicii de cea mai buna calitate si atentie deosebita.
  5. Clientul se grabeste mai mult. Ce se grabea inainte, dar ce sa grabeste acum. Copiii nu mai sunt scoala/gradinita, sunt mereu acasa, sotul lucreaza de acasa, clienta voastra nu mai are aceeasi libertate si timp pentru ea, asa ca s-ar putea sa se grabeasca mai mult ca de obicei. Veniti in intampinarea ei, construiti servicii de calitate la timp mai scurt.
  6. Clientul nu mai are aceiasi bani. Nimeni nu mai are aceiasi bani. Toti am pierdut putin cate putin in ultimul timp, dar asta nu inseamna ca trebuie sa blocam banii, ba din contra, sa-i lasam sa circule pentru a reveni la noi. Insa, trebuie sa fiti intelegatori cu clientii vostri, si fara sa faceti discounturi la costurile voastre, sa veniti cu alte solutii prin care sa ii impresionati. De exemplu: manichiura sa coste la fel, dar sa-i oferiti cadou designul sau manichiura sa coste la fel, dar daca plateste un abonament de 4 manichiuri sa-i faceti reducere. Sau la un cumul de servicii de salon sa-i oferiti din partea voastra un ulei de cuticule/ alt produs pentru acasa. Atentie, insa, sa nu exagerati cu ofertele, se vor obisnui cu ele si apoi nu le mai recunosc valoarea.
  7. Clientul are si mai multe probleme. Nu uitati ca la masa voastra se aseaza un om care traieste ca si voi in pandemie si care e posibil sa fi pierdut mai mult decat ati pierdut voi in cele 2 luni cand n-ati lucrat deloc in carantina. Pentru ei sa gasiti mereu o vorba buna. O vor aprecia.

Ce solutii exista pentru 2021? Sa ne adaptam situatiei indiferent ceea ce se intampla, sa ne aducem aproape clientii si sa le aratam ca suntem la fel de importanti pentru ei ca orice alt serviciu/produs, ca ingrijirea nu se face doar de nevoie, ci pentru propria liniste, stima de sine. Adica lucrati zilnic la psihicul clientelor voastre si pregatiti terenul pentru 2021, atunci cand speram ca vom avea timp sa respiram si sa incepem iar sa reconstruim.

Intotdeauna impreuna.

Echipa ReformA Romania

Call Now Button0766.448.337